KONTROLL & KVALITET

Att köpa och mäta värdet av en tjänst kan vara svårt. Vi försöker hela tiden att hitta transparenta lösningar för att det ska bli lätt för oss båda att hitta rätt balans i samarbetet!

När din produkt är mänskliga individer blir inte resultatet bättre än vad personen ifråga vill eller kan utföra. Det ställer höga krav på företaget att både hitta rätt medarbetare men lika viktigt är att ge dem bästa förutsättningar för ett bra jobb. Listan på bra saker att tänka på kan göras lång men för oss är det viktigaste – Muntlig kommunikation, tydlighet i vad kunden förväntar sig av oss, goda rutiner som vi alltid faller tillbaka på och ett effektivt och bra rapporteringssystem!

 

Vår lösning på rapportering är unik och ”egentillverkad”. Vi vågar skryta med att det är en de mest avancerade och genomtänka plattformarna inom vår bransch.

Behovet att lämna pappersrapportering blev tydligt för längesen. Vi valde då att i mindre skala utveckla vårt eget system. Vi ansåg att de lösningar som fanns på marknaden inte var tillräckligt bra eller tillräckligt anpassningsbara för vårt syfte. Systemet som vi idag kallar ”Compare” är i ständig utveckling och anpassas konstant efter behov och utmaningar som antingen ni eller vi har!

Compare är en digital lösning som användaren har tillgång till via en vanlig mobil så den är alltid med oss ute på fältet.

 

För er som kund innebär ”Compare” trygghet med bla bilder före och efter vårt arbete, kommentarer och notiser kopplade direkt till unika uppdrag, möjlighet för direktkommunikation med utvalda kollegor m.m.

För oss är ”Compare” en stor del av vardagen. Vi har via systemet en realtids uppdatering på vad som händer ute i landet. Vi kan via bilderna som skickas in snabbt agera och justera vid behov. Via systemet kan vi t.ex. påminna kollegor om extra uppdrag på specifika dagar. Vi kan även kommunicera med enskilda individer eller med alla i hela Skandinavien om så önskas.

 

Andra exempel på hur Compare kan användas rent praktiskt:

 

        För att slippa mata in koder och annat finns en barcode scanner. Vi kan snabbt scanna av de produkter som saknas på hyllan av och skicka till er som kund.

 

        Vi kan via sammanlänkning till ert EDI koppla volymer på kommande leveranser i butik. Volymen mäts sen mot tidigare mängd och ger sen vår kollega ett förslag på hur lång tid arbetet bör ta ur ett normalt perspektiv. Vi kan därmed underlätta strävan mot ett effektivt arbete.

 

        Kunder kan formulera frågor som våra kollegor besvarar under sitt arbete. T.ex. hur många sektioner har vi i Haparanda? Vem är ansvarig för beställningar i Trelleborgs butiken? De olika svaren kan antingen summeras i slutet av en cykel eller så skickas de i realtid till utvald kontakt.

 

Har ni som kund specifika önskemål har vi stora möjligheter att anpassa systemet efter dessa då vi äger och driver det själva.